ADF web sitesinin Mevzuat bölümünde “Amatör Balıkçılık Sirküleri” bağından veya Tarım ve Köy işleri Bakanlığı web sitesinde Koruma Genel Müdürlüğü bağından bulabilirsiniz.

ADF web sitesinde yayimlanan yöntemi izleyiniz.

ADF üyesi bir kulüple iliski kurunuz. Size uyacak bir programlari kesinlikle vardir.

ÖTB’ si olan teknelerde bulundurulacak emniyet teçhizati ÖTB’nin arka sayfaında yer alan listeden öğrenilebilir. Ayni liste, ADF web sitesinde yayımlanmakta olan ve 25 Nisan 2008 tarihinde yürürlüğe girmiş bulunan “Özel Teknelerin Kaydı, Belgelendirilmesi Ve Teçhizat EK-4 içinde yer almaktadır. Donatımına Ilişkin Tebliğ”

Motorlu tekne kullanmayı ADF üyesi veya TYF’ ye (Türkiye Yelken Federasyonu) federe en yakınınızdaki Yelken ve/veya Yat Kulübünden, öğrenebilirsiniz.

ADF sitesinde sadece bazı soru örnekleri yayımlanmaktadır. Gerek örneklerin gerekse sınavda sorulan benzer soruların cevapları ADB için ADF yayını “Amatör Denizci El kitabı (ADEK)”, SHOD yayınları “Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (UDÇÖT)”, “Semboller ve Kısaltmalar” ile “Samandiralama Sistemleri” içindeki bilgilerden oluşur. Bu bilgiler soruların cevabı olarak ayrıca yayımlanmazlar. KMT sorularını cevaplayabilmek için ADF web sitesinde de satılmakta olan ADF yayını Kısa Mesafe Telsiz El kitabı en yararlı kaynaktır.

Yelken kullanmayı ADF üyesi veya TYF’ye (Türkiye Yelken Federasyonu) federe en yakınınızdaki Yelken ve/veya Yat Kulübünden, ögrenebilirsiniz.

Patente, deniz ticaretinde izin belgesi anlamında kullanılan bir kelimedir. Bir ülke limanlarına baska ülke limanlarından gelen bütün gemilerde (yatlar ve özel tekneler dâhil) bulaşıcı hastalık veya ölüm vakası olup olmadığını araştıran doktor tarafından denetlemenin yapıldığı limana yolcu veya yük boşaltmak için verilen izin veya belge için kullanılır.

Gerekmez ama önerilir. Bazen gidilen ülkede liman otoriteleri gelinen ülkeden çıkışta patente alınıp alınmadığını (ğ kontrolü yapılıp yapılmadığını) arastirmaktadirlar. Bu nedenle, özellikle çikis ülkesinde kimi salgin hastalik yasanmissa (örnegin kus gribi) patente almak önerilmektedir.

Özel tekne ve yatlarin Türk karasularinda seyretmeleri serbesttir, limandan ayrilirken patente almalarina veya bir baska saglik islemi yaptirmalarina gerek yoktur. Ticaret gemileri (ticari tekne ve yatlar dâhil) limanlar arasi seferlerinde patente (saglik kontrolü) yaptirmak zorundadirlar. Yaptirmamak ceza ödenmesini gerektirir.

Ülkemiz limanlarinda saglik kontrolü, Saglik Bakanligina bagli Hudut ve Sahiller Saglik Genel Müdürlügü’nün Saglik Merkezleri tarafindan yapilir. Genel Müdürlük Istanbul’dadir. Saglik merkezleri için halk agzinda kimi zaman karantina bürosu, patente ofisi gibi yakistirma adlar da kullanilir.

MTV, 30 Haziran 2009 tarihinde yürürlüge giren 5897 sayili yasa ile denizaraçlarindan kaldirilmistir. Bundan böyle tekneniz için MTV ödemeyecekancak teknenizin boyuna göre saptanmis harç ödeyeceksiniz. Yeni yasaylagemi siciline kaydi zorunlu olan ticaret gemileri disinda kalan bütün tekneleriçin her yil ruhsatname düzenlenmesi ve harç tahsili öngörülmüstür. Gerekruhsatname gerekse harçla ilgili bilgiye web sitemizin ana sayfasinin Güncelbölümünde bulacaginiz bilgilendirmeden ulasabilirsiniz.

Tekne bir “özel tekne” veya “özel yat” ise gerekmez. Tekne bir ticaret gemisi veya ticari kayitli tekne veya yat ise gerekir. Bu ayirim teknenin kabotaj hakkinda sahip olup olmadigiyla ilgilidir. Kabotaj hakki bir ülkenin karasulari içinde ticari amaçla seyretmek (limanlar arasinda yolcu ve yük tasimak) hakkini ifade eder. Özel tekne ve yatlarin böyle bir haklari olmadigi için patente almalarina gerek yoktur. Geçmis yillarda özel yatlardan da patente (yillik düzenlenen Gemi Saglik Cüzdani) aranirdi. Ancak 2006 yilinin baslarindan itibaren sorun çözüldü ve özel tekneler olmasi gerektigi sekilde bu uygulama disina çikarildilar.

Yabanci bir limandan bir Türk limanina gelerek ülkemize giren her gemi (hangi bayragi tasirsa tasisin, ticaret gemisi, ticari tekne, ticari yat, özel tekne, özel yat olsun veya olmasin) saglik kontrolü yaptirmakla yükümlüdür. Ticaret gemilerine yapilan bu kontrol giris limanindan diger bir limanimiza yapacagi seyahat için geçerlidir. Özel teknelerde ise giriste yapilan kontrolden sonra baska limanlarimizda saglik islemi yapilmaz.

Spor ve gezi amaçli yeni bir tekne almak isterseniz 30 Kasim 2009 tarihine kadar olan sürede sadece tekne degerinin %1’i (yüzde bir) oraninda KDV ödersiniz.